30 жовтня 2017 року на базі Луганського ОІППО відбувся обласний науково-методичний семінар «Механізми формування громадянських компетентностей у шкільній природничо-математичній освіті» в рамках проекту професійного розвитку «Шляхи формування громадянських компетентностей у шкільній природничо-математичній освіті». Географія учасників заходу досить різноманітна: Станично-Луганський район, м. Сєвєродонецьк, Попаснянський район, Міловський район, Марківський район, м. Лисичанськ, Біловодський район.
Під час семінару були розкриті основні питання освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини, базові принципи ОДГ/ОПЛ: навчання «про», «через», «для» демократії в контексті реформи системи освіти в Україні на засадах Нової української школи. Особливо цікавою була практична складова навчання, де використовувались різноманітні вправи та техніки, інноваційні форми та методи роботи щодо формування громадянських компетентностей у шкільній освіті (вправи «Абетка знайомств», «Герб», «Швидкий консенсус», «Потреби дитини від …» тощо). Учасникам проекту було презентовано посібники Ради Європи з серії публікацій ОДГ/ОПЛ та web-платформу швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».
Завідувач кафедри, старший викладач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук Олена Буряк акцентувала увагу учасників проекту на сутності, меті та завданнях сучасної філософії освіти.
Старший викладач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук Ольга Кечик окреслила умови створення середовища для викладання та навчання демократії й прав людини.
Методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО Надія Лисенко представила структуру уроку та особливості його організації на засадах ОДГ/ОПЛ.
Фінальним акордом стали слова учасників заходу: «Такі заходи максимально сприяють формуванню соціальної, громадянської та загальнокультурної компетентностей учнів, підвищують рівень професійної майстерності педагогів».
Немає коментарів:
Дописати коментар