четвер, 16 травня 2019 р.

Продовжує роботу проект професійного розвитку «Розвиток професійних компетентностей учителів географії через використання ІКТ»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 15 травня була продовжена робота проекту професійного розвитку «Розвиток професійної компетентності вчителів географії через використання ІКТ» для вчителів географії.

З учасниками проекту працювала Коваленко Ярославаметодист кафедри природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО.


У другому модулі «Використання ГІС-технологій на уроках географії» були детально розглянуті ГІС-технології, які стануть у нагоді вчителю географії. Учасники працювали з інтерактивними картами різних призначень та дізнались про можливості створення власних навчальних карт.

Матеріали проекту професійного розвитку стануть у нагоді для подальшого впровадження ІКТ в освітній процес на уроках географії.

пʼятниця, 10 травня 2019 р.

Продовжує роботу проект професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 08 травня відбувся обласний науково-практичний семінар «Метод планування дій» (модуль 2) в межах проекту професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами» для керівників, вихователів-методистів закладів дошкільної освіти, керівників, заступників керівників та вчителів закладів загальної середньої освіти.

З учасниками проекту працювала Валентина Мартиноваметодист кафедри управління освітою Луганського ОІППО. 

Метод планування дій підходить для великих груп різних зацікавлених сторін (стейкхолдерів), які повинні скоординувати свої завдання та подальші дії. Участь усіх зацікавлених сторін і є ключем до успіху планування дій. Невеликі групи та окремі люди також можуть планувати проекти або заходи за допомогою методу планування дій.

Завдання зустрічі – робота в команді для вирішення питань методом фасилітації в різних колективах, розширюючи можливості «Клуба фасилітаторів Луганщини» за допомогою роботи 3-х проектів: «Я – фасилітатор», «PR-GRUP», «Фасилітація в маси». Учасниками проекту був визначений склад кожної проектної групи, критерії успіху, стартова подія, ресурси та координатор. Результати своєї роботи учасники проекту професійного розвитку будуть відслідковувати протягом 2019 року.

Учасники проекту «Я – фасилітатор»Учасники проекту «PR-GRUP»

Учасники проекту «Фасилітація в маси»Робота в групах

З відеорядом роботи другого модуля проекту професійного розвитку можна ознайомитись за посиланням

Вивчаємо мову музики: проект професійного розвитку «Мистецтво в контексті реалізації ідей Концепції «Нова українська школа» (модуль 2)

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 06 травня відбувся обласний науково-практичний семінар «Використання методів і прийомів музичного мистецтва в початковій школі на уроках мистецьких дисциплін» (модуль 2)  в межах проекту професійного розвитку «Мистецтво в контексті реалізації ідей Концепції «Нова українська школа» для вчителів початкових класів, які викладають інтегрований курс «Мистецтво» в закладах загальної середньої освіти.

З учасниками проекту працювала Валентина Мартинова, методист кафедри управління освітою.


Зміст 2-го модуля був націлений на висвітлення аспектів змістової лінії «Художньо-практична діяльність» типової освітньої програми «Мистецтво» для учнів 1–2 класів. Змістова лінія «Художньо-практична діяльність» спрямована на розвиток креативності та мистецьких здібностей учнів через практичне засвоєння основ художньої мови різних видів мистецтва та способів художньо-творчого самовияву. В очікуваних результатах навчання наголошено на тому, що учні 1–2-х класів мають орієнтуватись у нотному записі (нотний стан, скрипковий ключ, розмір, такт, ноти в межах І октави, тривалості звуків – ціла, половинна, чверть, восьма). Вивчення нотної грамоти дає змогу школярам усвідомити специфіку музичного мовлення.


На музичному модулі були організовані практичні заняття для вчителів початкових класів з вивчення нотної грамоти та виконання практичних вправ на музичному тренажері. Сучасні технології дають учителеві величезну палітру засобів для пояснення нот і нотного запису. Так, можна завантажити учням на планшети, смартфони, комп’ютери програми, які допомагають швидко й цікаво вивчати нотну грамоту. Через розуміння елементарних теоретичних основ музики прийде більш емоційне переживання музичних творів.
Ознайомитися з відеорядом роботи проекту можна на сторінці у Фейсбук або за посиланням...

середа, 8 травня 2019 р.

Розпочався проект професійного розвитку «Розвиток професійної компетентності вчителів географії через використання ІКТ»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік  07 травня розпочав роботу проект професійного розвитку  «Розвиток професійної компетентності вчителів географії через використання ІКТ» для вчителів географії.

З учасниками проекту працювали Наталія Удовенко та Ярослава Коваленкометодисти кафедри природничо-математичних дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО. У роботі проекту професійного розвитку брали участь представники закладів освіти міст Сєвєродонецька, Лисичанська, Рубіжного, Сватівського, Новоайдарського, Біловодського, Попаснянського та Міловського, Троїцького районів та Чмирівська ОТГ.

Мета проекту професійного розвитку: розвиток ІКТ та геоінформаційних компетентностей вчителів географії, оволодіння основними навичками користування мультимедійною дошкою, ЕЗНП з географії, а також практика роботи із геоінформаційними технологіями.


У першому модулі «Можливості інтерактивної мультимедійної дошки при викладанні шкільного курсу «Географія» учасники проекту ознайомились з основами роботи мультимедійної дошки та освітніми інтернет-сервісами, їх використанням у освітньому процесі з географії. 

Відбувся перший етап проекту професійного розвитку «Безпечне освітнє середовище як ресурс збереження психологічного здоров’я особистості»

07 травня відбувся перший етап проекту професійного розвитку для працівників психологічної служби закладів освіти «Безпечне освітнє середовище як ресурс збереження психологічного здоров’я особистості» відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік.

З учасниками проекту працювали Вероніка Андрієнковадиректор департаменту профілактики, освіти та медіації ГО «Ла Страда – Україна» (Київ), та Віта Байдикстарший викладач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО.



Темою першої зустрічі була «Протидія булінгу в закладах освіти», яка наразі є дуже актуальною та породжує багато запитань у працівників психологічної служби. Серед сучасної учнівської молоді останнім часом надзвичайно загострилася проблема насильства, агресивної поведінки, жорстокого поводження тощо. Як ідентифікувати ці явища, що вважати булінгом, хто несе яку відповідальність і в яких випадках – відповіді на ці питання намагалися надати організатори заходу.
Учасники тренінгу також розглянули види та ознаки булінгу й за допомогою практичних вправ відпрацювали алгоритм реагування працівників закладу освіти на виявлення та встановлення фактів булінгу. Дуже корисною для фахівців була інформація щодо змін у законодавчих документах, які стосуються цієї тематики. Роздатковий інформаційний матеріал, наданий ГО «Ла Страда – Україна» кожному учаснику, стане додатковим джерелом знань та правової обізнаності працівникам психологічної служби.


Присутні висловлювали щиру подяку ГО «Ла Страда – Україна» та особисто Вероніці Андрієнковій за плідну конструктивну співпрацю з освітянами області, надану можливість ознайомитись з новим досвідом і постійну підтримку та допомогу.

четвер, 2 травня 2019 р.

Розпочав роботу проект професійного розвитку «Мистецтво в контексті реалізації ідей Концепції «Нова українська школа»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 17 квітня розпочав свою роботу проект професійного розвитку «Мистецтво в контексті реалізації ідей Концепції «Нова українська школа» для вчителів початкових класів, які викладають інтегрований курс «Мистецтво» в закладах загальної середньої освіти Луганської області.
З учасниками проекту працювала Інна Івановаметодист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО. У роботі проекту професійного розвитку брали участь представники закладів освіти міст Сєвєродонецька, Лисичанська, Сватове, Новоайдарського, Біловодського, Попаснянського та Міловського районів.



Мета проекту професійного розвитку: підвищення методичного й практичного рівнів професійної компетентності учасників проекту, які реалізують мистецьку галузь у закладах загальної середньої освіти та навчають учнів перших класів у 2018/2019 н. р. та будуть навчати учнів перших класів у 2019/2020 н. р. на засадах Концепції «Нова українська школа», до реалізації освітньої політики держави шляхом опанування новітніх практик, технологій, методик, форм, методів професійної діяльності на засадах інноваційних освітніх підходів.
У першому модулі «Використання методів і прийомів образотворчого мистецтва в початковій школі на уроках мистецьких дисциплін» учасники долучились до сучасного мистецтва під назвою coffe-art, де ознайомились з особливостями технології приготування та технікою виконання кавового живопису.
Модуль був насичений корисним матеріалом для подальшого впровадження його на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво» в першому класі на засадах Концепції «Нова українська школа».

пʼятниця, 12 квітня 2019 р.

Розпочав роботу проект професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами»

 
Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 10 квітня розпочав свою роботу проект професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами» для керівників, вихователів-методистів закладів дошкільної освіти, керівників, заступників керівників та вчителів ЗЗСО. 


З учасниками проекту працювала Валентина Мартиноваметодист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.  У роботі проекту професійного розвитку брали участь представники закладів освіти міст Сєвєродонецька, Рубіжного, Лисичанська, Новоайдарського, Кремінського, Старобільського, Біловодського, Сватівського, Попаснянського, Міловського районів Луганської області.
Мета проекту професійного розвитку: ознайомлення та формування в учасників проекту практичних навичок застосування методів фасилітації в професійній діяльності.


Проблема підвищення професійної компетентності педагога в умовах постійного підвищення вимог до нього і перетворень, що відбуваються в освіті, є актуальною і водночас складною. Пошук шляхів її вирішення змушує обирати серед сучасних наукових досягнень у галузі андрагогічної освіти такі засоби, які забезпечуватимуть ефективність професійного розвитку педагогічних працівників. Одним із таких засобів є технологія фасилітації, яка дозволяє сформувати й розвинути в керівника та педагога фасилітативну компетентність, необхідність якої в структурі професіоналізму визначається низкою чинників:
  • запити сучасного суспільства до освіти як соціального інституту розвитку особистості, який має сприяти формуванню в підростаючого покоління установки на саморозвиток та самовиховання;
  • реалізацією особистісно орієнтованого підходу в освіті, який передбачає створення психологічно комфортних умов для розвитку особистості на основі взаємоповаги, довіри, співпраці.
Термін «фасилітація» (з англ. дієслова «facilitate») – полегшувати, допомагати, сприяти. Фасилітація – це організація процесу колективного розв'язання проблем. Виходячи з цього, фасилітацію слід розглядати як професійну організацію процесу групової роботи, спрямовану на досягнення спільних цілей.
Навички фасилітації можуть бути застосовані у:
- груповій і командній роботі;
- управлінні людьми;
- проведенні нарад і зборів.

Застосування методів фасилітації спрямовується на розгляд конкретних ситуацій, де необхідно знайти спільне рішення через аналіз проблеми, її колективне обговорення, висловлення ідей та визначення спільної позиції щодо шляху вирішення проблеми, спланувати дії тощо.

У першому модулі проекту «Метод фасилітованої дискусії (консенсус)» учасники долучились до фасилітованої сесії, де ознайомились з особливостями та умовами її організації, а також поняттями «фасилітація» та «фасилітатор».


Ознайомитися з відеорядом роботи проекту можна за посиланням...