На засадах
теорії розвитку професіоналізму та компетентнісного підходу в Луганському ОІППО
розроблена та апробована нова технологія післядипломної педагогічної освіти – проекти професійного розвитку
керівників та педагогічних працівників. Технологія
проектів професійного розвитку дає реальну можливість налагодити постійний
контакт між педагогами та науково-методичними структурами післядипломної
освіти, організувати самоосвіту педагогів у міжкурсовий період та орієнтувати
їх стосовно змісту, форм навчання, засобів комунікації.
Проекти
професійного розвитку педагогів – це
спеціально сконструйоване розвивальне професійне середовище, спрямоване на
створення системи безперервної освіти в міжкурсовий період.
Проекти як
види діяльності орієнтовані на розвиток професіоналізму, мають спільні ознаки
та властивості:
·направленість на
досягнення конкретної мети;
·координація
виконання взаємозалежних дій;
·обмеженість у часі;
·унікальність.
Методисти та
викладачі інституту післядипломної педагогічної освіти розробили такі типи проектів:
·методичний (для методистів МК, керівників МО);
·функціональний (для тренерів, консультантів);
·рівневий (за рівнями диференціації педагогічних кадрів);
·тематичний (за запитами й замовленнями педагогів);
·самоосвітній (для науково-методичного супроводу самоосвіти);
·організаційний (для розвитку шкільної організації);
·управлінський (для керівників ЗНЗ).
Реалізація
завдань для досягнення результатів проекту здійснюється на семінарах та
тренінгах, у режимі вебінарів, електронного листування, онлайн-обговорення, під
час розгляду навчального матеріалу на інтерактивних лекціях,
лекціях-презентаціях; самостійного опрацювання учасниками навчально-методичних
матеріалів, підготовлених керівником проекту; виконання практичних завдань;
участі у форумах; представлення власних творчих напрацювань; проведення
контрольного опитування до підсумків проекту.
Технологія
проекту професійного розвитку дозволяє організувати роботу так, щоб його
учасники стали співавторами процесу власного навчання.
Керівниками проектів є завідувачі кафедр інституту, викладачі, методисти,
які розробляють зміст заходів, здійснюють апробацію, моніторинг проміжних
результатів, аналізують показники сформованості компетентностей за кінцевими
результатами.
Тематика та
терміни проведення проектів професійного розвитку зазначаються в окремому
розділі річного плану інституту, затверджуються вченою радою.
Початку
проектів передує обов’язкове здійснення діагностичного супроводу розвитку
педагогів, який передбачає системне вивчення їхніх професійних запитів.
Управління проектами професійного розвитку педагогічних працівників у
міжкурсовий період має певну специфіку, яка ґрунтується на сукупності
методологічних, методичних, дидактичних, психологічних, правових,
комунікативних, соціальних, фахових та інших компетентностях. Методологією
управління проектами є «принцип успіху», створення мотиваційної основи,
зацікавленості конкретними напрямами роботи, а також створення умов для вибору
індивідуальної освітньої траєкторії, урахування принципів організації науково-методичної
роботи в міжкурсовий період: динамізм, варіативність, модульність, взаємодія,
масовість, практична спрямованість, результативність.
Досвід проведення проектів дає можливість назвати цілу
низку принципових відмінностей від традиційних технологій підвищення
педагогічної майстерності:
1.Навчання
замість отримання «готових» знань.
2.Застосування
знань замість вивчення конкретних ситуацій.
3.Посилення
уваги до змісту та інтерактивності навчання замість акценту на «правильній
методиці».
4.Отримання
практично значущого результату замість пошуку «правильної відповіді».
5.Викладач –
організатор, фасилітатор, консультант замість лектора – носія інформації.
6.Самоконтроль
замість контролю.
7.Конкретні
цілі навчання замість загальних.
На
2017 рік у Луганському ОІППО заплановане проведення 23 проектів,
інформація про які знаходиться на сайті інституту: http://loippo.edu.ua/,
у блозі http://ppr-loippo.blogspot.com/. Порівняно з минулими роками
кількість цьогорічних учасників помітно зросла, що дозволяє зробити висновок
про доцільність такої роботи.
Отже, прискорення процесу модернізації загальної середньої освіти зумовило
актуальність проблеми створення та запровадження інноваційних технологій
післядипломної педагогічної освіти керівників і педагогічних працівників
навчальних закладів. Технологія проекту професійного розвитку забезпечує
своєчасне виконання вимог державної освітньої політики, задовольняє професійні
запити педагогів, уможливлює вибір змісту, форм та термінів участі в
науково-методичній роботі.
Запрошуємо освітян до співпраці в рамках проектів
професійного розвитку!
Немає коментарів:
Дописати коментар