четвер, 2 червня 2016 р.

Проект професійного розвитку для методистів психологічної служби та практичних психологів ЗНЗ

У м. Сєвєродонецьк Луганської області 24–25 квітня 2016 року відбувся науково-практичний семінар у рамках проекту професійного розвитку «Соціально-психологічна корекція агресивної поведінки підлітків». У заході взяли участь методисти психологічної служби, практичні психологи ЗНЗ.
Учасники проекту отримали можливість послухати виступи досвідчених фахівців: Оксани Лесної, психолога, психотерапевта, керівника осередка в Луганській області громадської організації «Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій» (тема виступу – «Корекція агресивної поведінки підлітків: поняття агресії, класифікація, причини виникнення, методи діагностики»); Любові Галенко, методиста з інклюзивної освіти кафедри педагогіки та психології ЛОІППО (тема виступу – «Методи профілактичної та корекційної роботи з подолання агресивної поведінки в роботі психологічної служби»); Олени Черних, головного спеціаліста з суспільно-політичних питань БФ «Право на захист» (тема виступу – «Кібербулінг – новітня форма агресії»).





Також учасники проекту отримали науково-методичні посібники, видані в ЛОІППО.

понеділок, 11 квітня 2016 р.

У ЛОІППО закінчився проект для вчителів трудового навчання

У м. Сєвєродонецьк 8 квітня 2016 року закінчився проект професійного розвитку «Зміст і методика викладання шкільного курсу «Трудове навчання в 5 класі ЗНЗ» для вчителів трудового навчання. Актуальну інформацію в рамках проекту учасникам надали Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО (тема виступу - «Психолого-педагогічні аспекти проведення сучасного уроку трудового навчання»), Віктор Бурдун, доцент кафедри інженерно педагогічних дисциплін ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (теми виступів - «Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: нові тенденції, підходи, перспективи», «Методичний супровід педагога при впровадженні методики викладання трудового навчання в 5 класах ЗНЗ»), Світлана Лазарєва, учитель трудового навчання середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів м. Сєвєродонецька (тема виступу - «Завдання, зміст та особливості методики викладання трудового навчання»).
Світлана Лазарєва також запросила учасників проекту до художньої галереї, де експонуються її творчі доробки – ляльки-мотанки.У м. Сєвєродонецьк 8 квітня 2016 року закінчився проект професійного розвитку «Зміст і методика викладання шкільного курсу «Трудове навчання в 5 класі ЗНЗ» для вчителів трудового навчання. Актуальну інформацію в рамках проекту учасникам надали Оксана Рачок, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО (тема виступу - «Психолого-педагогічні аспекти проведення сучасного уроку трудового навчання»), Віктор Бурдун, доцент кафедри інженерно педагогічних дисциплін ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (теми виступів - «Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: нові тенденції, підходи, перспективи», «Методичний супровід педагога при впровадженні методики викладання трудового навчання в 5 класах ЗНЗ»), Світлана Лазарєва, учитель трудового навчання середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів м. Сєвєродонецька (тема виступу - «Завдання, зміст та особливості методики викладання трудового навчання»).
Світлана Лазарєва також запросила учасників проекту до художньої галереї, де експонуються її творчі доробки – ляльки-мотанки.

середа, 23 березня 2016 р.

Проект професійного розвитку на тему фінансової грамотності

14-16 березня на базі ЗОШ № 5 м. Сєвєродонецьк відбувся проект професійного розвитку для вчителів Луганської області «Зміст та методика викладання курсу «Фінансова грамотність в основній та старшій школі»» (організатор – Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).
На проекті були присутні вчителі з Сєвєродонецька, Лисичанська, Рубіжного, Попаснянського району, Старобільського району, Біловодського району, Новопсковського району, Сватівського району та Міловського району.
Ведучим тренером проекту була Олена Часнікова – доцент кафедри кафедри педагогічної майстерності Київського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти педагогічних кадрів, по сумісництву доцент кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО.
Учителі ознайомились із особливостями викладання фінансової грамотності в основній та початковій школі. Були розглянуті головні принципи в роботі з матеріалами з фінансової грамотності: принцип надання учневі можливості пізнання фінансових механізмів та інституцій у конкретних видах діяльності й справах шляхом організованого співробітництва та взаємодії; набуття позитивного власного досвіду; розкриття творчих здібностей особистості тощо.
Послідовно були опрацьовані основні змістовні лінії курсів 5-10 класів, розглядались основні фінансові поняття, терміни. Педагоги отримали рекомендації щодо самонавчання фінансової грамотності. Відбулось обговорення питань вибору найбільш ефективних педагогічних технологій і забезпечення практичної спрямованості курсу.
Під час процесу навчання використовувались активні й інтерактивні методи навчання дорослих, опора на життєву практику. Зокрема на одному із занять у процесі групової роботи були підготовані й презентовані проекти соціально-економічного змісту.
Наприкінці занять учасники проекту отримали сертифікати та поділись особистими враженнями, визначили перспективи впровадження цього навчального курсу в ЗНЗ Луганської області. Також була висловлена щира подяка організаторам проекту – доценту ЛОІППО О. В.Часніковій та методисту ЛОІППО Я. В. Коваленко.

понеділок, 18 січня 2016 р.

Проекти професійного розвитку - 2016

Кафедра педагогіки та психології
Для вчителів трудового навчання «Зміст і методика викладання шкільного курсу «Трудове навчання в 5 класі ЗНЗ»:
- Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: нові тенденції, підходи, перспективи (лютий);
- Завдання, зміст та особливості методики викладання трудового навчання (березень);
- Методичний супровід педагога при впровадженні методики викладання трудового навчання в 5 класах ЗНЗ (квітень).
Відповідальна за проведення проекту
О. Л. Рачок.

Для вчителів, які викладають предмет «Захист Вітчизни» «Шляхи реалізації військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки в умовах сьогодення»:
- Військово-патріотичне виховання учнівської молоді (лютий);
- Допризовна підготовка юнаків до служби в ЗСУ (березень);
- Цивільний захист у навчальному закладі (квітень).
Відповідальний за проведення проекту
– Г. В. Малашенко.

Для вчителів початкових класів «Методичні механізми викладання освітніх галузей Державного стандарту початкової загальної освіти»:
- Психологічна культура як фактор безпеки й здоров’я суб’єктів навчально-виховного процесу (жовтень);
- Комунікативно-діяльнісний підхід до здійснення початкової мовної освіти (листопад);
- Інтегративний підхід до формування в молодших школярів основ літературної компетентності (грудень).
Відповідальна за проведення проекту – Н. С. Сагіна.

Для вихователів шкіл-інтернатів «Формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості в дітей шкіл-інтернатів»:
- Використання виховного потенціалу, пов’язаного з героїзмом українців (березень);
- Шанобливе ставлення до пам’яті про жертви в Україні (квітень);
- Поширення інформації про досягнення наших співвітчизників та їхній внесок у скарбницю світової цивілізації (травень).
Відповідальна за проведення проекту – Н. С. Сагіна.

Для логопедів шкільних логопедичних пунктів «Оптимізація корекційної роботи в логопедичних пунктах системи освіти»:
- Організація роботи логопедичного пункту (жовтень);
- Корекційна робота з подолання вад усного мовлення (листопад);
- Подолання розладів писемного мовлення (грудень).
Відповідальна за проведення проекту – К. С. Ротанова.

Для методистів психологічної служби, практичних психологів ЗНЗ «Соціально-психологічна корекція агресивної поведінки підлітків»:
- Агресивна поведінка школярів: поняття агресії, класифікація, причини виникнення, методи діагностики (квітень);
- Кібербулінг – новітня форма агресії (травень);
- Методи профілактичної та корекційної роботи з подолання агресивної поведінки в роботі психологічної служби (червень).
Відповідальна за проведення проекту О. Л. Рачок.

Для вихователів ДНЗ «Проектні технології в дошкільній освіті»:
- Технологія проектування – сучасний стиль роботи вихователя (жовтень);
- Упровадження  проектних технологій в умовах дошкільного закладу (листопад);
- Соціально-педагогічне партнерство закладу – родини – громади в реалізації проектної діяльності (грудень).
Відповідальна за проведення проекту – Н. О. Чумак.

Для методистів психологічної служби, практичних психологів ЗНЗ «Проблема збереження та зміцнення професійного здоров’я педагогічних працівників у діяльності шкільної психологічної служби»:
- Підвищення психологічної грамотності педагогів з питань збереження й зміцнення їхнього власного професійного здоров’я (просвітницька робота) (вересень);
- Діагностична робота психолога (жовтень);
- Робота зі створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному колективі (психокорекційна робота) (листопад).
Відповідальна за проведення проекту – В. В. Байдик.

Кафедра управління освітою

Для заступників директорів із виховної роботи, заступників директорів з навчально-виховної роботи «Формування особистості учня в умовах євроорієнтованого суспільства»:
- Особливості особистісно орієнтованого підходу до виховання в сучасній школі (жовтень);
- Реалізація компетентнісного підходу до організації виховного процесу як необхідний чинник його ефективності (листопад);
- Виховний потенціал інноваційних технологій (грудень).
Відповідальний за проведення проекту
– Є. В. Бондар.

Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання

Для вчителів історії «Методологічні підходи до розгляду дискусійних питань історії»:
- Теоретико-методологічне осмислення історичного знання (березень);
- Історичний факт, його інтерпретація та дискусійний розгляд у сучасній історіографії (березень);
- Поліконцептуальне осмислення та сучасна трактовка проблемних питань історії (квітень).
Відповідальний за проведення проекту – С. В. Саранов.

Для вчителів правознавства «Інноваційні технології у викладанні правознавства»:
- Формування громадянської компетентності старшокласників засобами різних предметів (квітень);
- Методи та етапи проведення вчителем правознавства науково-педагогічного дослідження (травень);
- Підготовка вчителя до проведення сучасного уроку правознавства (червень).
Відповідальна за проведення проекту – І. В. Хайло.

Для вчителів української мови і літератури «Формування професійної компетентності вчителів української мови і літератури»:
- Формування життєвих компетентностей учнів на уроках української мови та літератури шляхом інтеграції інноваційних педагогічних технологій (жовтень);
- Зміст і форми діяльності районного (міського) методичного об’єднання вчителів української мови (жовтень);
- Якість учнівських знань як критерій сформованості професійної компетентності вчителів української мови і літератури (листопад).
Відповідальна за проведення проекту – В. Є. Колодяжна.

Для вчителів зарубіжної літератури «Культурологічна спрямованість шкільного курсу зарубіжної літератури»:
- Культурологічний підхід до навчання зарубіжної літератури: зміст, науково-теоретичні засади, методичний супровід (квітень);
- Розвиток культурологічної компетенції школярів (вересень);
- Застосування елементів культурологічного аналізу в процесі вивчення художніх творів (жовтень).
Відповідальна за проведення проекту – В. Л. Лоповок.

Для вчителів іноземних мов «Ефективні методи презентації та відпрацювання лексики на уроках англійської мови в середній школі»:
- Новітні підходи до введення нового лексичного матеріалу (лютий);
- Типи завдань для ефективного опрацювання та закріплення екзаменаційно-спрямованої лексики (квітень);
- Підготовка до екзаменів з максимальним залученням цільового мовного матеріалу (квітень).
Відповідальна за проведення проекту – О. С. Нікітченко.

Кафедра природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання

Для вчителів, які викладають спецкурс «Фінансова грамотність» «Зміст та методика викладання спецкурсу «Фінансова грамотність» в основній та старшій школі»:
- Формальна, неформальна, інформальна фінансова освіта молоді: міжнародний та вітчизняний досвід (березень);
- Інтерактивні технології навчання фінансової грамотності школярів (березень);
- Застосування ІКТ у викладанні спецкурсу «Фінансова грамотність», 5–10 класи (березень).
Відповідальні за проведення проекту – О. В. Часнікова, Я. В. Коваленко.

Для вчителів інформатики «Методика розв’язування олімпіадних задач з інформатики»:
- Розв’язування комбінованих задач з інформатики (червень);
- Розв’язування задач на рекурсію (вересень);
- Розв’язування задач на графи (жовтень).
Відповідальна за проведення проекту – Н. І. Удовенко.

Для вчителів географії «Змістовні та методичні аспекти роботи з обдарованими учнями при підготовці до олімпіади з географії»:
- Проблема розвитку творчих здібностей учнів у сучасній методиці вивчення географії (вересень);
- Методи, прийоми та засоби роботи з удосконалення теоретичної підготовки учнів до олімпіади з географії (жовтень);
- Методичні особливості розв’язування задач з географії високого рівня складності та робота з топографічною картою (листопад).
Відповідальна за проведення проекту – Я. В. Коваленко.

Для вчителів хімії «Технологія розвитку критичного мислення учнів у шкільній хімічній освіті»:
- Сутність технології розвитку критичного мислення. Структура уроку за методикою розвитку критичного мислення (жовтень);
- Методи та прийоми розвитку критичного мислення учнів на різних етапах уроку (листопад);
- Моделювання сучасного уроку хімії за технологією розвитку критичного мислення (грудень).
Відповідальна за проведення проекту – Л. О. Бондар.

Для вчителів математики, фізики, астрономії «Цікава педагогічна ідея»:
- Застосування методу проектів у викладанні предметів фізико-математичного циклу (жовтень);
- Методика організації дистанційного навчання (листопад);
- Методичні прийоми для узагальнення та систематизації знань (грудень).
Відповідальні за проведення проекту – Л. М. Стецюк, О. В. Годорож.

Для вчителів біології «Практична реалізація змісту біологічної компоненти Державного стандарту базової і середньої освіти у 8 класі ЗНЗ»:
- Структура, завдання та змістовні лінії оновленого курсу «Біологія людини» (травень);
- Сучасні підходи та технології навчання біології у 8 класі (червень);
- Модернізація навчання через упровадження ІКТ (вересень).
Відповідальна за проведення проекту – Н. І. Лисенко.

вівторок, 22 грудня 2015 р.

Учителі хімії на шляху до педагогічної майстерності

16 грудня 2015 року в Луганському ОІППО відбувся заключний практикум щодо проекту професійного розвитку вчителів хімії області «Технологія розвитку критичного мислення учнів у шкільній хімічній освіті» (керівник проекту – методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Л. О. Бондар).
Учителі хімії презентували власні розробки із застосування технології розвитку критичного мислення під час проведення уроків вивчення нового матеріалу, узагальнюючих уроків, практичних занять тощо. Під час практикуму було запропоновано багато цікавих педагогічних знахідок, йшло активне аргументоване обговорення запропонованих методів. Учасники проекту продемонстрували творче ставлення до застосування даної технології. Проект виявився дуже актуальним, бо щорічний конкурс педагогічної майстерності «Панорама творчих уроків» у 2016 році в Україні проводитиметься саме за темою «Формування критичного мислення особистості у навчально-виховному процесі». Учасники проекту виявили бажання взяти активну участь у цьому конкурсі. 

Завершився проект професійного розвитку для керівників м/о вихователів ДНЗ

У Луганському ОІППО 11 грудня 2015 року було проведено останнє заняття проекту професійного розвитку «Реалізація завдань освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти». У проекті, який організувала кафедра педагогіки та психології Луганського ОІППО, взяли участь керівники методичних об’єднань вихователів ДНЗ Луганської області.
Останнє заняття пройшло у формі практикуму з реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти за освітньою лінією «Мовлення дитини».
Заняття відкрила Наталія Чумак, методист кафедри педагогіки та психології Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка присвятила виступ актуальності та проблемним питанням освітньої лінії «Мовлення дитини».
Неллі Сєдих, учитель-логопед логопедичного пункту відділу освіти Сєверодонецької міської ради, у презентаційному матеріалі подала наукові поняття та запропонувала методи роботи з дітьми, які мають вади мовлення.
Анжеліка Мороз, вихователь-методист КЗ «Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 6 «Чайка», розповіла про проектну діяльність щодо розвитку мовлення дошкільників і поділилася власними розробками з колегами.
Наталія Шовкопляс (КЗ «Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 7 «Іскорка») акцентувала увагу на сучасних вимогах до організації освітньої діяльності з розвитку мовлення дошкільників.
Усі учасники семінару отримали сертифікати про участь в проекті. Педагоги сподіваються, що проекти професійного розвитку проводитимуться й надалі Луганським ОІППО.

Завершився проект професійного розвитку для вчителів географії та екології

У Луганському ОІППО 18 грудня 2015 року завершився проект професійного розвитку для вчителів географії те екології на тему «Організація науково-дослідницької діяльності учнів під час підготовки до міжнародних та всеукраїнських екологічних конкурсів».
Проект складався з трьох семінарів і тривав з жовтня по грудень 2015 року. Останній, третій семінар у рамках проекту, мав назву «Застосування  прийомів критичного мислення під час роботи над дослідженням». Його провели методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Коваленко Ярослава, а також учитель географії Чмирівського навчально-виховного комплексу «Школа – гімназія» Старобільської районної ради Григоренко Лариса.

На семінарі Лариса Миколаївна розповіла про особливості застосування технології розвитку критичного мислення та найбільш ефективні прийоми та методи розвитку критичного мислення під час роботи над дослідженням. Було проведено майстер-клас із застосування прийому «Логічне дерево», на якому учасники проекту змогли побути учнями та переконатися в ефективності технології розвитку критичного мислення. Після завершення проекту всі учасники отримали сертифікати.