вівторок, 6 березня 2018 р.

Проект професійного розвитку «Дослідно-експериментальна робота в закладі освіти як умова та засіб розвитку професіоналізму педагога» продовжив свою роботу


Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 5 березня 2018 року продовжив роботу проект професійного розвитку«ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ ЯК УМОВА ТА ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ПЕДАГОГА» для керівників та заступників керівників експериментальних закладів освіти (для керівників та заступників керівників закладів освіти, які збираються розпочати дослідно-експериментальну роботу).
Учасники другого модуля опановували матеріал за темою «Розроблення програми та організація дослідно-експериментальної роботи.
З учасниками проекту працювали: Лариса Михайлова, завідувач кафедри управління освітою,  кандидат педагогічних наук, доцент, та Валентина Мартинова, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.
Важливою умовою ефективного проведення дослідно-експериментальної роботи є науково-методичний супровід, який передбачає підготовку методичних, управлінських та педагогічних кадрів до розроблення програм та проведення відповідного дослідження. Для проведення дослідно-експериментальної роботи розробляється узагальнена модель, що дає змогу бачити основні етапи такої роботи, процедури, можливі результати. Побудова такої моделі – це програмування дослідження, а сама модель – програма дослідно-експериментальної роботи, що містить теоретико-методологічний та організаційно-методичний опис роботи.
Мета науково-методичного семінару: обґрунтування та висвітлення загального алгоритму підготовки та розроблення програми дослідно-експериментальної роботи в експериментальних закладах освіти.
Розробка програми дослідження – необхідна умова успішності його виконання. Програма дослідження – це виклад його теоретико-методологічних засад у відповідності з основною метою роботи й гіпотезою дослідження, із зазначенням правил процедури, а також логічної послідовності операцій для їх перевірки.
На основі аналізу програм дослідно-експериментальної роботи експериментальних закладів освіти Луганської області були надані методичні рекомендації з розроблення програми та запропонований орієнтовний алгоритм планування дослідження.
Відеоряд з роботи учасників на проекті професійного розвитку можна переглянути за посиланням.

четвер, 1 березня 2018 р.

Розпочав роботу проект професійного розвитку «Дослідно-експериментальна робота в закладі освіти як умова та засіб розвитку професіоналізму педагога»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 26 лютого 2018 року розпочав роботу проект професійного розвитку «Дослідно-експериментальна робота в закладі освіти як умова та засіб розвитку професіоналізму педагога» для керівників та заступників керівників експериментальних закладів освіти (для керівників та заступників керівників закладів освіти, які збираються розпочати дослідно-експериментальну роботу).
Учасниками першого модуля в рамках проекту професійного розвитку «Дослідно-експериментальна робота в закладі освіти як умова та засіб розвитку професіоналізму педагога» стали освітяни з міст Лисичанська, Сєвєродонецька, Рубіжного, Новоайдарського, Марківського, Біловодського, Старобільського районів, Чмирівської ОТГ.
З учасниками проекту працювали: Лариса Михайлова, завідувач кафедри управління освітою,  кандидат педагогічних наук, доцент та Валентина Мартинова, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.
Проекти професійного розвитку педагогів – це спеціально сконструйоване розвиваюче професійне середовище, яке спрямовано на створення системи безперервної освіти в міжкурсовий період.
Необхідність постійного професійного розвитку керівників і педагогів освітніх закладів обумовлюється сучасними швидкоплинними змінами в системі виробництва, в соціокультурній та політичній сферах життя нашої країни і світу загалом. Педагоги не можуть залишатись осторонь цих змін, адже саме їм належить виховувати особистість, яка житиме в нових умовах.
Вміння бачити проблеми, аналізувати, визначати головні, шукати найбільш ефективні шляхи їх вирішення вимагає від керівника та педагогічного колективу професійного розвитку нових компетентностей: методологічної, інноваційної, організаційної на основі формування критичного й дивергентного мислення.
Допомогти керівникам і педагогам закладів освіти сформувати установку на постійний саморозвиток, на подолання шаблонів і стереотипів через залучення їх до експериментально-дослідної роботи є одним із головних завдань проекту професійного розвитку.
Дослідно-експериментальна діяльність є важливим підґрунтям для  педагогічних інновацій, яких сьогодні вимагає Нова українська школа.
Метою проекту професійного розвитку є: формування в слухачів уміння використовувати науковий інструментарій для планування, підготовки і проведення дослідно-експериментальної роботи в освітньому закладі.
Завдання проекту професійного розвитку:
  • ознайомити слухачів з методологічними засадами дослідно-експериментальної роботи;
  • надати знань щодо вирішення проблеми мотивування педагогів до наукового пошуку;
  • сформувати в вміння використовувати набуті знання в практичній науково-дослідній діяльності.
На першому модулі «Методологічні засади дослідно-експериментальної роботи. Оформлення заявки» учасники проекту ознайомилися з методологією наукового дослідження: визначення проблеми, об’єкта, предмета, мети, завдань науково-дослідної роботи, методів (теоретичні, емпіричні). Практичні заняття відбулися за темами «Формування вмінь застосування методологічної бази дослідження для оформлення заявки», «Оформлення заявки на проведення дослідно-експериментальної роботи в закладі освіти».


Розпочав роботу проект професійного розвитку «Плекаємо українську ідентичність засобами гри. Патріотичний квест»

Відповідно до плану роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 23 лютого 2018 року розпочав роботу проект професійного розвитку для педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти «Плекаємо українську ідентичність засобами гри. Патріотичний квест». З учасниками проекту працювала Світлана Лазарєва, методист кафедри управління освітою Луганського ОІППО. У роботі проекту професійного розвитку брали участь представники закладів освіти міст Сєвєродонецька, Рубіжного, Лисичанська, Сватового, Біловодського, Попаснянського, Старобільського, Марківського та Кремінського районів Луганської області.
Концепція проекту. Пріоритетним завданням держави є оновлення змісту, форм та методів національно-патріотичного виховання молодого покоління. Сьогодні потрібні нові підходи до виховання патріотизму як почуття й базової особистісної цінності, ураховуючи неповторну культуру та історію України, що виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді.
Метою патріотичного виховання є становлення громадянина-патріота, готового самовіддано розбудовувати суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, знати свої права й обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру й злагоді в суспільстві. Патріотизм є важливою соціальною цінністю, тому формування в особистості поваги до культурного та історичного минулого України, сучасних досягнень є одним із головних завдань педагога-організатора.
Мета проекту професійного розвитку:
  • розвиток професійної компетентності педагогів-організаторів із питань національно-патріотичного виховання дітей та молоді за допомогою сучасних ігрових технологій;
  • знайомство учасників із сучасними концептуальними засадами патріотичного виховання;
  • знайомство з методологічними основами ігрових технологій;
  • розробка патріотичного квесту.
У першому модулі проекту «Національно-патріотичне виховання дітей та учнівської молоді: від теорії до практики» учасники дали визначення поняттю «патріотизм» як особистісній цінності та познайомилися з сучасними методами виховання.

пʼятниця, 23 лютого 2018 р.

Розпочато роботу проекту професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2018 рік 21 лютого розпочав свою роботу проект професійного розвитку «Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами» (для завідувачів та методистів районних (міських) кабінетів (центрів), директорів і заступників керівників загальноосвітніх закладів середньої освіти, керівників методичних об’єднань класних керівників та вчителів ЗЗСО). З учасниками проекту працювала Валентина Мартиноваметодист кафедри управління освітою Луганського ОІППО.  У роботі проекту професійного розвитку брали участь представники закладів освіти міст Сєвєродонецька, Рубіжного, Лисичанська, Сватово, Біловодського, Попаснянського, Старобільського, Марківського та Кремінського районів Луганської області.
Концепція проекту. Проблема підвищення професійної компетентності педагога в умовах постійного підвищення вимог до нього і перетворень, що відбуваються в освіті, є актуальною і водночас складною. Пошук шляхів її вирішення змушує обирати серед сучасних наукових досягнень у галузі андрагогічної освіти такі засоби, що забезпечуватимуть ефективність професійного розвитку педагогічних працівників. Одним із таких засобів є технологія фасилітації, яка дозволяє сформувати й розвинути в керівника, педагога фасилітативну компетентність, необхідність якої в структурі професіоналізму визначається низкою чинників:
  • запити сучасного суспільства до освіти як соціального інституту розвитку особистості, який має сприяти формуванню в підростаючого покоління установки на саморозвиток та самовиховання;
  • реалізацією особистісно орієнтованого підходу в освіті, який передбачає створення психологічно комфортних умов для розвитку особистості на основі взаємоповаги, довіри, співпраці.
Термін «фасилітація» (з англ. дієслова «facilitate») - полегшувати, допомагати, сприяти. Фасилітація – це організація процесу колективного розв'язання проблем. Виходячи з цього, фасилітацію слід розглядати як професійну організацію процесу групової роботи, спрямовану на досягнення спільних цілей.

Навички фасилітації можуть бути застосовані у:
  • груповій і командній роботі;
  • управлінні людьми;
  • проведенні нарад і зборів.
Застосування методів фасилітації спрямовується на розгляд конкретних ситуацій, де необхідно знайти спільне рішення через аналіз проблеми, її колективне обговорення, висловлення ідей та визначення спільної позиції щодо шляху вирішення проблеми, спланувати дії тощо.
Мета проекту професійного розвитку: ознайомлення та формування в учасників проекту практичних навичок застосування методів фасилітації в професійній діяльності.
У першому модулі проекту «Метод фасилітативної дискусії (консенсус)» учасники ознайомилися з поняттями «фасилітація», «фасилітатор». Активно брали участь у фасилітативній сесії, де ознайомилися з особливостями та умовами її організації.

Ознайомитися з відеорядом роботи проекту можна за посиланням.

понеділок, 15 січня 2018 р.

Шановні колеги!
15 січня 2018 року в Луганському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти розпочалась реєстрація для участі в проектах професійного розвитку.
Проект професійного розвитку – це технологія післядипломної педагогічної освіти, яка спрямована на опанування педагогами компетентностей, затребуваних освітньою практикою. Проект професійного розвитку забезпечує:
- своєчасне виконання вимог державної освітньої політики;
- моделювання професійної компетентності педагогів;
- задоволення потреби педагогів у самоосвіті;
- можливість вибору змісту, форми та термінів навчання;
- поєднання наукового знання та освітньої практики;
- постійний контакт між педагогами та науково-методичними структурами;
- індивідуальну освітню траєкторію;
- відчуття успіху, співавторство у процесі власного зростання.
До участі в проектах професійного розвитку запрошуються керівники та педагогічні працівники закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, психологи, шкільні бібліотекарі.
Форма роботи – очно-дистанційна. Реалізація завдань для досягнення результатів проекту здійснюється на семінарах та тренінгах, у режимі вебінарів, електронного листування, онлайн обговорення, шляхом розгляду навчального матеріалу на інтерактивних лекціях, лекціях-презентаціях; самостійного опрацювання учасниками навчально-методичних матеріалів, підготовлених керівником проекту; виконання практичних завдань; участі у форумах; презентації власних творчих напрацювань; проведення контрольного опитування до підсумків проекту.
По завершенню проекту учасники отримують сертифікати консультантів – фахівців, які координують консультаційну роботу з проблем відповідної галузі.
УВАГА! Реєстрація для участі в проектах триває з 15 січня 2018 року по 15 лютого 2018 року.


вівторок, 26 грудня 2017 р.

Проект професійного розвитку «Механізми превенції та розв’язання конфліктних ситуацій за допомогою діалогу»

22 грудня закінчився проект професійного розвитку для заступників директорів шкіл з виховної роботи, практичних психологів та соціальних педагогів освітніх закладів. Проект відбувся відповідно до плану роботи обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти (завідувач – кандидат психологічних наук Віта Байдик).
Темою фінальної зустрічі було створення конструктивного діалогу в конфліктній взаємодії шляхом дотримання правил ненасильницького спілкування.
З учасниками семінару працювала Наталія Погодіна, практичний психолог та викладач Рубіжанського індустріально-педагогічного технікуму, слухач школи соціальних посередників (Social Intermediaries School), учасниця навчального курсу «Ненасильницьке спілкування», фасилітатор міжнародної програми розвитку дитини (ICDP).
Під час практичних вправ учасники мали змогу визначити свої особистісні «кордони контакту», «позиції контакту», усвідомити ставлення до конфлікту. Тілесні практики, практики уважності, антистресове дихання мали на меті навчити людину управляти емоційними реакціями.
На думку експертів, основною проблемою є нерозвиненість в Україні соціальних практик урегулювання конфліктів у ненасильницький та нерепресивний спосіб, тому завданням проекту професійного розвитку була підготовка фахівців з трансформації та попередження насильницьких конфліктів. Основний фокус приділявся спілкуванню як складному багатоплановому процесу встановлення й розвитку контактів між людьми (міжособистісне спілкування) та групами (міжгрупове спілкування), породжуваному потребами спільної діяльності.
На завершальному етапі проекту організатори та учасники провели заключну дискусію з поставлених питань, окреслили шляхи подальшої взаємодії в наступному році.

четвер, 14 грудня 2017 р.

Закінчився проект професійного розвитку «Формування навичок критичного мислення на уроках правознавства»

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 13 грудня 2017 року відбувся заключний етап проекту професійного розвитку для вчителів правознавства «Формування навичок критичного мислення на уроках правознавства».
З темою практичного застосування технологій розвитку критичного мислення на уроках правознавства в діяльності вчителя ознайомила присутніх завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Ірина Хайло. На практиці вчителі навчилися  різним прийомам формування критичного мислення. Ці навички допоможуть їм на уроках навчити учнів самостійно аналізувати нормативно-правові акти, встановлювати логічні звʼязки між подіями та явищами, вирішувати аналітичні операції, оцінювати джерело з позицій обʼєктивності тощо.
Друга частина зустрічі була присвячена ознайомленню із застосуванням web-сервісів під час формування навичок критичного мислення на уроках правознавства. У семінарі взяла участь завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Олена Буряк, метою виступу якої було мотивування вчителів освітніх навчальних закладів до впровадження технік застосування web-сервісів у їх професійну діяльність. Учителі розглянули особливості роботи з програмою ТestKit та практично розробили тестову програму з правознавтсва.
За підсумками роботи семінару були запропоновані шляхи впровадження технологій критичного мислення в діяльність учителя правознавства під час освітнього процесу.
У практичному блоці учасники семінару репрезентували кейс-фрагменти уроків. Особливо запам’яталися змістовні виступи Лариси Алещенко, учителя правознавства Рубіжанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 3; Дмитра Ємчука, учителя правознавства Рубіжанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 2; Надії Козинської, учителя правознавства Кремінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2; Наталії Липової, учителя правознавства Новодеркульської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені А. В. Пастухова; Тетяни Поліщук, учителя правознавства КЗ «Навчально-виховний комплекс школа І-ІІ ступенів - ліцей «Гарант»; Наталії Старюк, учителя правознавства Щастинської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів № 2.
У рефлексивному колі учасники проекту поділилися своїми враженнями від роботи семінару.