
До проекту залучились керівники загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів області. Тренінг провели методисти кафедри управління освітою Луганського ОІППО Валентина Мартинова та Наталія Левенець.
Тематика першого дня була присвячена ознайомленню та роботі з методом «Фасилітованої дискусії» як дієвого способу знайти ідеї, рішення, домовитись та надихнути. Консенсус чи демократія? Коли необхідно домовитись, а коли прийняти рішення «більшістю голосів». Що значить – правильне рішення? Що важливіше … час чи якість?
Фасилітатор (англ. facilitator, від лат. facilis – легкий, зручний) – це людина, що забезпечує успішну групову комунікацію.

Отже, на тренінгу освітяни опановували метод фасилітованої дискусії та познайомились з етапами проведення дискусії за темою «Фасилітація для соціального лідера». Група починаючих фасилітаторів визначила якості лідера, за яким готова йти.
Відпрацювавши всі етапи консенсусу кожен з учасників апробував їх самостійно в одному з етапів дискусій за темами: «Як вирішити питання бездомних тварин?», «Як вижити педагогічному колективу в складних економічних умовах?», «Як залучити молодих спеціалістів до роботи в школі?».

Обговоривши зазначені теми, учасники відчули переваги цього методу – залучення до дискусії сприяє розкриттю, дозволяє творчо та інноваційно мислити, рішення є загальним для кожного, а не результатом голосування більшості.
Суть наступної методики роботи з педагогічним колективом полягає в тому, що учасникам пропонують осмислити ситуацію, опис якої водночас не тільки відображає практичну професійну проблему, а й актуалізує комплекс знань, які необхідно засвоїти при розвʼязанні цієї проблеми. Причому сама проблема не має однозначних вирішень. Метод конкретних ситуації або кейс-метод належить до активних методик, які дозволяють залучити всіх учасників до прийняття рішення та спрогнозувати його наслідки.

Формування фасилітативного керівника навчального закладу
Немає коментарів:
Дописати коментар