Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 05 квітня 2017 року стартував проект професійного розвитку для директорів загальноосвітніх навчальних закладів «Формування фасилітативного керівника навчального закладу».
До проекту залучились керівники загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів області. Тренінг провели методисти кафедри управління освітою Луганського ОІППО Валентина Мартинова та Наталія Левенець.
Тематика першого дня була присвячена ознайомленню та роботі з методом «Фасилітованої дискусії» як дієвого способу знайти ідеї, рішення, домовитись та надихнути. Консенсус чи демократія? Коли необхідно домовитись, а коли прийняти рішення «більшістю голосів». Що значить – правильне рішення? Що важливіше … час чи якість?
Фасилітатор (англ. facilitator, від лат. facilis – легкий, зручний) – це людина, що забезпечує успішну групову комунікацію.
Фасилітована дискусія чи консенсус - метод, що має чіткий алгоритм обговорення питання та знаходження загального рішення, який дозволяє привести групу учасників до консенсусу.
Отже, на тренінгу освітяни опановували метод фасилітованої дискусії та познайомились з етапами проведення дискусії за темою «Фасилітація для соціального лідера». Група починаючих фасилітаторів визначила якості лідера, за яким готова йти.
Відпрацювавши всі етапи консенсусу кожен з учасників апробував їх самостійно в одному з етапів дискусій за темами: «Як вирішити питання бездомних тварин?», «Як вижити педагогічному колективу в складних економічних умовах?», «Як залучити молодих спеціалістів до роботи в школі?».
Обговоривши зазначені теми, учасники відчули переваги цього методу – залучення до дискусії сприяє розкриттю, дозволяє творчо та інноваційно мислити, рішення є загальним для кожного, а не результатом голосування більшості.
Суть наступної методики роботи з педагогічним колективом полягає в тому, що учасникам пропонують осмислити ситуацію, опис якої водночас не тільки відображає практичну професійну проблему, а й актуалізує комплекс знань, які необхідно засвоїти при розвʼязанні цієї проблеми. Причому сама проблема не має однозначних вирішень. Метод конкретних ситуації або кейс-метод належить до активних методик, які дозволяють залучити всіх учасників до прийняття рішення та спрогнозувати його наслідки.
Учасники семінару висловили вдячність за можливість узяти активну участь у проекті та отримані знання, які вони спробують застосувати вже найближчім часом.
Формування фасилітативного керівника навчального закладу
Формування фасилітативного керівника навчального закладу
Немає коментарів:
Дописати коментар